זה מקיף אותנו, נמצא בכל מקום. השכנה מהבניין ממול, בן הדוד מצד האמא, הגיס של החבר. בעלי משפחות בדמי ימיהם, חזקים ומפרנסים, שחלו פתאום, והכניסו את הבית לסחרחורת של דאגה וקו רציף של טיפולים.

מי חושב על כסף בכזה מצב? אנו מאחלים מעומק הלב "רפואה שלמה", מתעניינים בפרטים, לוחשים תפילה, מוסרים איחול ודברי חיזוק.

גם החולים לא חושבים על כסף. הם מקווים שקופת החולים תעמוד בהתחייבויות ולא תערים קשיים, ויוצאים למסע מפרך של טיפולים עם גיוס כל כוחות הנפש להתמודדות ולהחלמה. מי חושב על כסף בכזה מצב?

ב"בית התבשיל" חושבים על כסף בכזה מצב.

כי הם יודעים שאמנם הילדים לא חושבים על כסף, אבל הבנק חושב על כסף ולא תמיד מוכן שיקנו להם אוכל בכסף שלא נכנס לחשבון כבר שלושה חודשים.

ואז הילדים של משפחת מ.  רעבים. בגלל שהאמא של המשפה  חולה, והאבא שלהם רץ בין הבית לבית החולים מהבוקר עד הלילה, אז העסק שלו נפגע לגמרי וכבר לא קוראים לו להתקין מזגנים בגלל שהוא לא יכול לתת ללקוחות תאריכים מדויקים כי אולי מחר בדיוק מגיעים התוצאות ויש ישיבת רופאים, אז המתחרים שלו חוגגים ומשתלטים על השוק. 24 שעות הוא סביב בית החולים תוך כדי החזקת הבית, כדי שלעידו ולתמר ולרונית התינוקת יהיו בגדים מכובסים ובית מאורגן.

ופתאום, בכזה מצב, כסף הופך לבעיה חמורה.

השיקים חוזרים, הכספומט מפסיק לשחרר את אוצרותיו. אבא של משפחת מ.  לוקח הלוואה ועוד הלוואה, אבל אחרי כמה חודשים הוא מרגיש שהכול קורס כי אין עוד מאיפה לקחת כסף לעשות שבת.

וגם המטרנה של רונית נגמרה, וגם הטיטולים.

כדי ש"בית התבשיל" יישא גם אותם על כפיים, וכדי שגם אצל משפחת מ.  יעצור מידי יום הנהג שמביא את האוכל הטעים עם סל של כל המוצרים לבית, צריך יכולת.

זה לא טוב לב מתפרץ, זו לא החלטה של רגע. זו לא ארוחה אחת ולא ארגז כלי ניקוי אחד. זה ליווי צמוד עד שהמשפחה מסתדרת, מתארגנת, משתקמת…

זה פרויקט ארוך טווח. חשיבה על הזולת עד הפרט האחרון. מענה יציב מלב אוהב לאנשים הזקוקים לנו יותר מכל.

זו הוצאה כבדה, קבועה.

עלות של סל מזון שבועי, כולל הארוחות חמות בצהריים מגיע למאות שקלים  מידי שבוע. כמות המשפחות הנזקקות הולכת וגדלה, והעלויות בלתי נתפסות.

אנו רוצים לעזור למשפחות, ע"י התרומה שלכם. לעזור באופן ממושך כל שנדרש, ולא חלילה לתת ארוחה או שתיים ולעזבם לבד בדיוק באותה נקודה בה היו.

תרומה קבועה תאפשר לנו לתת למשפחת מ. ולעוד מאות משפחות את הליווי והתמיכה להם הן כה זקוקות. תמיכה רציפה, שמורידה מהם את העול הזה ומפנה אותם לדברים החשובים באמת.

לא נשאיר אותן לבד בשעה הכי קשה שניתן להעלות על הדעת.

זו חובתנו עבורם. זו הזכות שלכם לסייע, יש סיכוי שאתם תורמים ומסייעים לשכן הקרוב שלכם. עצוב.