חדרי האוכל המרכזיים של "בית התבשיל", בבני ברק וברעננה, הם גולת הכותרת של מפעל החסד העצום הזה. עשרות גלמודים ונזקקים מגיעים לכאן מידי יום וזוכים לארוחת צהרים חמה ומזינה, ללא עלות כמובן.

לכאורה מדובר בעוד בית תמחוי, המשמש למתן ארוחות חינם לנזקקים שאין ידם משגת לרכוש לעצמם מזון בסיסי, ובטח שלא ארוחה חמה ומזינה. מי מבין הנזקקים שנצרך לכך, יכול גם לקחת עמו ארוחה חמה לשאר בני משפחתו או לארוחת הערב.

אבל הצוות כאן מסור ודואג. בסופו של דבר, עבור מרבית הנזקקים, ארוחת הצהרים החמה של "בית התבשיל" הוא קרן האור היחידה במהלך יומם הקשה. עבור הצוות המסור של "בית התבשיל", הארוחה החמה היא רק חלק מהסיוע. כאן נותנים את הלב לכל אחד, מעניקים לו חיוך ותמיכה.

שיעור הנזקקים בישראל הולך וגדל בשנים האחרונות, לא עלינו, ושיעור המתדפקים על פתחי בתי התמחוי מזנק אף הוא. ברחבי הארץ קיימים כיום עשרות רבות של בתי תמחוי ו"בית התבשיל" הוא אחד הוותיקים והמשמעותיים שבהם.

בית תמחוי אמיתי

המוניטין שיצא ל"בית התבשיל" כבית תמחוי מוביל וייחודי מסוגו, מביא לכך שקהילות יהודיות רבות בעולם המבקשות לדעת כיצד להקים בית תמחוי ועל אלו נושאים לתת דגש, מגיעים לבני ברק כדי ללמוד מהמבינים בתחום.

לפני מספר חודשים ביקר ב"בית התבשיל" רבה של רוסיה, הרב ברוך לאזאר, שהתרגש לנוכח מהפעילות הענפה והמבורכת של "בית התבשיל" וציין כי פעילות הקודש של בית התבשיל הידועה מזה עשרות בשנים – היא לשם דבר בעולם היהודי כולו, וכאשר כל קהילה יהודית המבקשת להקים מרכז חסד ותמיכה במשפחות – היא מגיעה ללמוד מפעילותה המבורכת של בית התבשיל. הוא סיפר על בית התבשיל שמפעילה הקהילה היהודית במוסקבה ותיאר את המסירות ואופן הפעילות של בית התבשיל במוסקבה ששואב כולו מעבודת הקודש של בית התבשיל המיתולוגי בבני ברק.

גם אשר ג'ונתן דיוויד מגייטסהד שבאנגליה ביקר כאן לפני שבועות אחדים, לצורך אותן סיבות בדיוק, הוא יצא עם תובנות אחרות מאלו שהגיע עמם לכאן. "מה שלמדתי כאן הוא שההשקעה האמיתית היא לא הארוחה וחדר האוכל. המסירות פה של הצוות היא הנשמה שכל נזקק מקבל. האוכל הוא רק תירוץ", הוא אומר ומסביר ש"כאן הבנתי שהמזון האמיתי הוא המזון לנשמה. כשהנשמה שבעה, האדם מאושר – ואת זה אני הולך בעז"ה ליישם גם בבית התמחוי שנפתח בעוד חודשים אחדים בגייטסהד".