מגבית חנוכה של 'בית התבשיל' מתמקדת באותם אלפי ילדים רעבים ובני משפחותיהם המחכים לנס חנוכה * אלפי מנות יחולקו במשך ימי החנוכה ויועברו לבתי הנצרכים, בדרך של כבוד ובדיסקרטיות מלאה * מרנן ורבנן שליט"א במכתב תמיכה נלהב "פשוט הדבר להלכה, שתרומה למפעל בית התבשיל, כמוה כהכנסת האורח לבית ממש" * בימי חנוכה אלו לא משאירים ילדים רעבים

ימי החנוכה ידועים כמסוגלים להצלחה בחינוך הילדים. אך כדי שילד יוכל להבין את הנלמד ולהתרכז בשיעור – עליו להיות שבע. תזונה נאותה היא תנאי בסיסי להצלחתו של הנער בלימודים. מחסור בתזונה מתבטא במישרין בירידה באיכות הלימוד, ובהאטה משמעותית בצמיחתו הרוחנית. מקרים רבים של משפחות מצוקה נחשפים דווקא על ידי המחנכים בתלמוד-תורה או המורות בבית הספר, שמבחינים על התלמיד כי משהו לא כשורה.

הורים רבים, מזילים דמעה חמה על נפש בנם בסתר, גם הם רוצים לרוות נחת מילדם, אבל המחסור, הדחק, הקצבה הזעומה מספיקה בדיוק בשביל לחם וחלב ועוד טיפונת. אבל ארוחת צהרים מבושלת, זה כבר מעבר לכוחות שלהם. וכך עשויים לעבור ימים, שבועות ואפילו חודשים, מבלי שמישהו יפקח את עיניו ויתן דעתו על ילדים מסכנים אלו, שהרעב הוא מנת חלקם בקביעות.

בימי חנוכה אלו, נותנים לכל ילד את הזדמנות חייו! שלא יישארו ילדים רעבים בעירנו. הארוחות החמות לבתי נזקקים, השלווה והנינוחות – להן אחראיות המנות המזינות של "בית התבשיל", הן נקודת הפתיחה הטובה ביותר, ממנה הילדים יכולים רק לעלות, ולזכות גם הם בטעימה מהאור הגנוז בתורה. זאת חובתנו המוסרית לכל אב ואם יהודיים. למלא להם את החסר היכן שידנו משגת, לסלול את הדרך אף עבור ה'אוצר' שלהם. גם להם מגיע נחת יהודית!

המטבח המרכזי של 'בית התבשיל' תגבר בימים אלו את הצוותים, על מנת להספיק להכין אלפי מנות מזון לנזקקים שיחולקו במהלך שמונת ימי חג החנוכה הבעל"ט. ב'בית התבשיל' מאכילים מידי יום מאות נזקקים בחדר האוכל המרכזי בבני ברק, במקביל למשלוח מאות מנות חמות ומזינות לבתי הנזקקים לכך בדרך כבוד. ארוחות החנוכה יכללו אף סופגניות ולביבות לאווירת החג בקרב הנצרכים והנזקקים ולהאיר להם את ימי החנוכה.

"בית התבשיל מאכיל מידי יום מאות פיות של נזקקים, הורים וילדים כאחד", אומרים בהנהלת בית התבשיל. "בחדר האוכל המרכזי אנו מגישים מאות מנות בשריות, טעימות וארוזות, לרווחתם של הבאים – ובמקביל אנו מספקים מאות מנות מזון בשריות ארוזות לבתיהם של הנצרכים, המגיעים על ידי שליח מיוחד בדרך של כבוד שאינו מבייש את המקבלים.

"חלוקת מנות המזון הבשריות המזינות לבתים הינה החלק הנכבד בפעילות בית התבשיל", הם מציינים. "מדובר במשפחות שפרנסתן דחוקה ואין ביכולתם להכין בבית ארוחות מזינות או שמא אין מי שיכין בבית מזון טרי ממכלול סיבות כמו טרגדיות שפקדו את המשפחה, קשיים אישיים ומשפחתיים ועוד, אשר הנזקקים אינם חושפים את מצבם לעיני כל וחלוקת המזון המבושל הטרי לבתים נותן טרף לפי הטף ומציל משפחות רבות מחרפת רעב.  אנו מעריכים כי משפחות רבות המתקשות להאכיל את ילדיהם בכל בארוחה בשרית יתקשו עוד יותר לקראת חג החנוכה ויבקשו סיוע, ועל כן נערכנו בהתאם בתגבור המטבח".

בחג החנוכה נוהגים להרבות בסעודות, ואומרים בהם דברי תורה, שירות ותשבחות, ועל ידי כך הסעודות הן סעודת מצווה. בבית התבשיל מאירים את חשכת הבתים שאין להם ומעניקים לנצרכים מנות מזון בשריות ארוזות, טעימות ומזינות, בשליחות ישירה לבתי הנזקקים בדיסקרטיות מלאה ומאפשרים להודות בשמחה על הנס.

במקביל הכריזו בבית התבשיל על מגבית חג החנוכה על מנת להאיר לנזקקים את ימי החנוכה באור יקרות, אור של מצוות הכנסת אורחים מעומקא דליבא, כפי שציינו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במכתב תמיכה נלהב במפעלי החסד של בית התבשיל כי "פשוט הדבר להלכה, שעל ידי תרומה למפעל בית התבשיל, המארח מאות עניים הן בבית הכנסת האורחים והן בבית הנצרכים בדרך כבוד, מקיימים כפשוטו מצוות הכנסת אורחים ותרומה לבית התבשיל כמוה כהכנסת האורח לבית ממש".

מנהג ישראל הוא להרבות צדקה לעניים בחג החנוכה, כפי שכתב ה'מגן אברהם' "בעניין הצדקה שמרבין לתן מעות חנוכה לעניים, שכן חנוכה הוא זמן מסוגל ביותר". בבית התבשיל מציינים כי תרומה לבית התבשיל הרי היא תרומה לעניים למהדרין מן המהדרין המסוגלת לרפואות וישועות.

בתרומה לבית התבשיל זוכים התורמים במצוות הכנסת אורחים של ממש, כאשר הנזקקים לכך מקבלים בזכות התרומה מנת מזון חמה ומזינה וטרייה, הן בחדרי האוכל המרכזיים של בית התבשיל והן בחלוקה ישירה על ידי שליח לבתי הנצרכים בדרך מכובדת, אשר נותן טרף לפי הטף ומציל משפחות רבות מחרפת רעב.